Connect with us

Słownik Motoryzacyjny

Drążek skrętny

Published

on

Drążek skrętny – co to jest?

Drążek skrętny jest elementem sprężystym (resorującym) stosowanym zarówno w przednim jak i tylnym zawieszeniu niezależnym. Służy on do trzymania kół oraz wychylania i skręcania wahacza wraz z kołem. Drążek skrętny ma szereg zalet – jest on bardzo wszechstronny, możliwe jest ustawianie go pod kątem różnych kątów skrętu, a ponadto ma on mniejsze gabaryty niż sprężyny śrubowe lub resory piórowe.

Drążki skrętne są szeroko stosowane w przemyśle motoryzacyjnym, zazwyczaj w produkcji samochodów osobowych i pojazdów wojskowych. Mają one funkcję zawieszenia – skręcanie na końcu drążka skrętnego jest zamocowane w wahaczu, a drugi koniec jest zamocowany na sztywno. Gdy auto porusza się po drodze, koła się skręcają, w wyniku czego drążek się rozciąga, absorbując energię, a następnie się skurcza w celu amortyzacji zderzeń.

Podsumowując, drążek skrętny jest zaprojektowany coby zapewnić wszechstronność i wytrzymałość w zawieszeniu samochodu. Stanowi on alternatywę dla innych rozwiązań zawieszeniowych, takich jak sprężyny śrubowe lub resory piórowe, dzięki czemu zachowuje więcej miejsca.

Sprawdź też  WOKS

Jestem pasjonatem motoryzacji specjalizującym się w historii samochodów oraz lubiącym ciekawostki motoryzacyjne. Moje artykuły są pełne pasji i rzetelnych informacji, które przeniosą Cię w świat kultowych marek, legendarnych modeli i przełomowych wynalazków. Zapraszam do wspólnego odkrywania fascynującej historii samochodów!

Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Popularne