Porady
Regeneracja maglownicy – najważniejsze informacje
Maglownica to jedna z kluczowych części każdego samochodu, która odpowiada za przekazywanie ruchu kierownicy na układ jezdny. Zasada działania maglownicy jest w zasadzie taka sama dla każdego auta, niezależnie od jego marki, modelu czy jednostki napędowej. Kierowca, obracając kierownicą, wprowadza w ruch wał, na którego końcu znajduje się koło zębate. To koło porusza listwę, która z kolei przekazuje ruch na drążki kierownicze, powodując skręcanie samochodu. Mimo że maglownica wydaje się skomplikowaną częścią, w praktyce jest to prosty mechanizm, który jest niezbędny do precyzyjnego sterowania samochodem.
Pomimo stosunkowo prostej budowy, maglownica wymaga regularnej konserwacji i naprawy. Zużywanie się mniejszych elementów, takich jak łożyska, śruby czy nakrętki, z czasem prowadzi do awarii przekładni kierowniczej. Dlatego tak ważne jest, aby reagować na sygnały wskazujące na problemy z maglownicą i jak najszybciej podjąć działania w celu regeneracji tej ważnej części układu kierowniczego.
Regeneracja czy wymiana maglownicy?
Kiedy przekładnia kierownicza się zużyje, trzeba ją wymienić na nową lub zregenerować. To drugie jest nie tylko tańsze, ale także lepsze dla środowiska, ponieważ nie ma potrzeby produkowania drugiego elementu. Pojawienie się luzów w układzie kierowniczym lub niepokojących hałasów (stukanie) to objawy zużycia maglownicy i sygnał, że konieczna jest jej regeneracja lub wymiana.
Na czym polega regeneracja maglownicy?
Regeneracja maglownicy to proces, który pozwala na przywrócenie pełnej funkcjonalności elementu odpowiedzialnego za kierowanie samochodem. Zwykle jest to konieczne, gdy podczas skręcania wyczuwamy zbyt duże luzy, słyszymy stukanie lub obserwujemy nieprawidłowe działanie systemu wspomagania.
Chociaż przekładnia kierownicza powinna działać bez zarzutu przez cały okres użytkowania, to niestety jazda po nierównych drogach znacznie przyspiesza jej zużycie. W przypadku regeneracji maglownicy wymieniamy najważniejsze części, takie jak uszczelki, drążki i końcówki. Następnie wykonujemy dokładne czyszczenie i przeszlifowanie elementów, aby zwiększyć ich trwałość.
Ostatecznie przeprowadzamy regulację zawieszenia, aby zapewnić bezpieczeństwo na drodze. Wykonanie tych czynności przez profesjonalistów gwarantuje pełną kontrolę nad pojazdem i zwiększa jego żywotność.
Ile kosztuje regeneracja maglownicy?
Ceny regeneracji przekładni kierowniczej wahać się mogą od 500 do 1500 zł, w zależności od zakładu. Proces ten obejmuje m.in. wymianę uszczelek, skasowanie luzów, wymianę drążków kierowniczych i końcówek drążków. Poza tym, przy regeneracji maglownicy dokonuje się również dokładnego oczyszczenia wszystkich elementów, przeszlifowania listwy i zamontowania nowych tulei. Zasadniczo maglownica po regeneracji powinna wyglądać jak nowa.
Po zregenerowaniu maglownicy należy dokonać korekty geometrii zawieszenia. Jest to niezbędny zabieg, aby samochód jeździł tak, jak należy. Dlatego też warto zwrócić uwagę na sygnały wysyłane przez maglownicę i w razie potrzeby skorzystać z regeneracji tej ważnej części układu kierowniczego.
Źródła:
https://intercars.pl/blog/poradnik-kierowcy/regeneracja-maglownicy-na-czym-polega-i-ile-kosztuje/
-
Porady2 lata ago
Gdzie na dokumencie jest numer i seria prawa jazdy?
-
Części samochodowe1 rok ago
Malowanie i lakierowanie zderzaka – ile kosztuje? jak to zrobić?
-
Części samochodowe1 rok ago
Wymiana sprzęgła – ile kosztuje? Kiedy wymienić? Co warto wiedzieć?
-
Porady2 lata ago
Pedały w samochodzie – Jak operować nimi prawidłowo?
-
Porady2 lata ago
Łuk prawo jazdy – jak zdać jazdę po łuku?
-
Porady2 lata ago
Najważniejsze informacje na temat prawa jazdy na traktor
-
Akcesoria samochodowe1 rok ago
Montaż klimatyzacji samochodowej – ile kosztuje? jak założyć?
-
Porady2 lata ago
Prawo jazdy na quada. Co mówią przepisy?